Rentoutusohjaus


Jaksamisen haasteena ei useinkaan ole yksistään stressin määrä. Väsymisen ja kehon selittämättömien kipujen syynä voi olla myös riittämätön palautuminen kehon ja mielen kuormituksesta. Säännöllinen rentoutuminen auttaa kehoasi ja mieltäsi palautumaan liiallisesta kuormituksesta ja stressistä.

Syvärentoutuksen jälkeen tunnet olosi virkistyneeksi ja levänneeksi, unenlaatusi paranee ja huomaat positiivisia vaikutuksia vielä seuraavinakin päivinä. Rentoutuminen palauttaa aivosi normaalitilaan stressin aiheuttamasta ylivirittyneisyydestä ja ”henkiinjäämisen toimintatilasta”. Tämän ansiosta luovuudellesi ja ongelmanratkaisukyvyllesi tulee enemmän tilaa, ja parannat omaksumis- ja keskittymiskykyäsi. Pystyt harjoittelemaan, esiintymään, kilpailemaan ja toimimaan kaikilla tasoilla rennosti, ilman paineita, tuloksekkaasti.

Voit yhdistää rentoutumisen osaksi päivääsi vaikka lounastauolla (opetan nopeat tekniikat tähän), tai voit palautua kiireisen työpäivän jälkeen tai aloittaa viikonlopun leppoisasti rentoutuksessa. Syvärentoutus on myös ihanaa hemmottelua loman alkuun. Voit ottaa halutessasi ystäväsi tai puolisosi mukaan tai tulla pienellä ystäväporukalla, sekin onnistuu.

Rentoutusohjauksessa ohjaajan lempeä, pehmeä ääni ja miellyttävä taustamusiikki ohjaavat sinut kehorentoutuksen kautta positiivisiin mielikuviin. Näillä mielikuvilla voit vahvistaa omaa jaksamistasi, omia voimavarojasi, saat tukea tavoitteillesi ja tätä kautta lisäät kokonaisvaltaista hyvinvointiasi.

Syvärentoutukseen sisältyy toiveesi mukaisia voimaannuttavia lauseita ja oivalluttavia ajatusmalleja, joilla voit esimerkiksi vahvistaa voimavarojasi, tukea elämäntapamuutostasi tai parantaa rentoutumiskykyäsi ja unenlaatua.
Rentoutus lisää kokonaisvaltaista hyvinvointia, lievittää stressiä, opettaa oman kehon kuuntelua, kehittää kykyä mielikuvatyöskentelyyn, vahvistaa omien voimavarojen hyödyntämistä ja edistää itsetuntemusta.

Ohjatussa rentoutuksessa opit rentouttavaa hengitystä sekä vahvistat kehon ja mielen yhteyttä rentoutumisessa. Näin kehität rentoutumisen taitojasi ja voit hyödyntää rentoutusohjauksen menetelmiä myöhemmin myös omissa rentoutumisen hetkissäsi.
Rentoutushetkessä käytetään erilaisia tekniikoita kuten NLP- tekniikkaa, mielikuvaharjoitteita, erilaisilla tarinoita, jotka tukevat sinun tavoitteita. Hengitystekniikka ohjaa sinut kehorentoutukseen lihas lihakselta, musiikkiavusteisesti ja tarvittaessa liikeavusteisesti.

Rentoutumisen voi oppia kun sen opetettelee ohjatusti, sinun lähtökohdistasi ja sinun omaan tahtiisi.
Rentoutuminen purkaa stressiä ja kuormitusta ja tasapainottaa niiden vaikutuksia riippumatta siitä, mikä ne on aiheuttanut. Rentoutumisella on positiivinen vaikutus sympaattisen hermoston toiminnan laskemiseen ja samalla se vaikuttaa parasympaattisen hermoston toiminnan aktivoitumiseen. Aivojen kemiallinen toiminta tasapainottuu ja mm. kivun tuntemukset vähenevät. Univajeen vaikutukset pienenevät ja uuden tiedon omaksumiskyky paranee.

Rentoutumisvalmennus tapahtuu vastaanotollani Tarpilankujalla yksilöllisesti. Silloin käydään läpi sinun lähtökohtasi ja kartoitetaan tavoitteesi rentoutukselle.

Mikäli olet kiinnostunut järjestämään vaikka ystävien keskuudessa rentoutumisryhmän, ota yhteyttä, suunnitellaan juuri teidän ryhmälle sopiva kokonaisuus.

1. Yksilöllisesti sis. hengitysavusteinen alipainetekniikka sekä suggestorentoututus ohjatusti ja kotiin NLP- harjoitteet.

2. Yksilöllisesti sis. suggestorentoutuminen ja kotiin tarvittaessa NLP- harjoitteet.

Nämä paketit toteutetaan yksilökertoina vastaanotollani Kangasalla, Tarpilankuja 6B osoitteessa TAI
pienryhminä (4-10) henkilöä joko Kangasalla tai asiakkaan pyynnöstä päiväkurssina pidemmälläkin.

Kerro tarpeesi, suunnitellaan yhdessä sopiva tapa toteuttaa.